حرفای خود خود من

تلاش مذبوحانه من در راستا بیرون اومدن از غار تنهایی

حرفای خود خود من

تلاش مذبوحانه من در راستا بیرون اومدن از غار تنهایی

آخرین مطالب

چه جوونایی

يكشنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۴۹ ب.ظ

سلام 

دیشب داشتیم تو اتاق فیلم society of the snow رو می‌دیدم 

فیلمش برای 2023عه و براساس واقعیته 

راجع‌به تیم ملی راگبی شیلیه که می‌خوان برن مسابقات خارجی ولی هواپیماشون توی راه سقوط می‌کنه 

جایی که سقوط می‌کنن وسط کوه‌ها بوده و در برف بوده 

با این حال یه تعدادی‌شون تو سقوط کشته نمی‌شن و تلاش می‌کنن که زنده بمونن 

 

******** اسپویل خیلی زیاد  ***********

 

 

ته داستان اینجوری میشه که 16نفر از 45 نفر توی هواپیما هفتاد و یک روز توی کوه وسط برف و سرما و بدون هیچی زنده می‌مونن 

یه جاش هست که هواپیمای امداد از بالای سر اینا رد میشه ولی اینا رو نمی‌بینه و می‌ره 

و آخرشم خودشون راه میوفتن و دوتاشون با بدختی و کلی پیاده روی می‌رسن به شیلی و میرن برای بقیه کمک میارن 

یه جوری که همه دنبال جنازه‌های اینا بودن و تهش یه تعدادشون حداقل زنده پیدا می‌شن 

 

 

********** پایان اسپویل **************

 

 

تو  فیلمش اینجوری بود که هرکس می‌مرد اسم و سنش و می‌نوشت و چون اکثرشون عوض تیم ملی بودن خیلی جوون بودن و اکثر 20-22 سالشون بود. 

به طرز عجیبی دیروز سالگرد سانچی هم بود

اولین سالی بود که هیچ خبری برای سالگردشون ندیدم 

سانچی برام از اون داستاناس که دوست دارم وقتی مُردم اون دنیا حداقل بفهمم راستش چی بوده 

من هر از گاهی رندوم یادشون میوفتم 

به این فکر می‌کنم که اگه زنده‌ان کجان؟ چیکار می‌کنن؟ اصن چرا؟

یاد هاپر میوفتم توی stranger things 

(اینم اسپویل محسوب میشه)

که زنده مونده بود و اسیر گرفته بودنش 

هرچند اون فیلم بود و زنده موندنش خیلی برام غیرمنطقی بود 

ولی زنده موندن اینا ...

یادمه مامان یکیشون گفته بود 

من 22 سال این بچه رو بزرگ کردم مراقبش بودم 

22 روز دادمش دست شما بهم برنگردوندینش 

خدا به خانواده‌هاشون صبر بده فقط 

نمی‌دونم 

اینکه بدونی یکی مرده و کلا نیست و هیچ وقت برنمی‌گرده بهتره یا اون کور سو امید و بلاتکلیفیاش 

 

دلم نمی‌خواسته اینجا حرف سیاسی بزنم کلا 

ولی یه مسئولی خیلی باافتخار اومده بود گفته بود ما روز قبل این اتفاق کرمان ۱۶تا بمب پیدا کردیم اونجا و خنثی کردیم 

و همش به حجم بی‌شعوری این آدم فکر می‌کنم که بعد ۱۶تا بمب (که اگه راست گفته باشه) چجوری مراسم و کنسل نکردی 

بعد به بچه‌هایی فکر می‌کنم که اسم هم‌کلاسی‌شونو توی اسم کشته‌ها می‌بینن 

 

یکی دیگه از چیزایی هم که بهش فکر می‌کنم هواپیما اوکراینیه 

اینم از اون چیزاییه که دوست دارم حداقل بعد از مرگم خبردار بشم ازش  

چرا واقعا 

ارزشش و داشت؟ 

 

چه جوونایی 

چه آرزوهایی 

چرا واقعا

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی