خب اینجا فیلم و سریال و کارتونایی که دیدم و خیلی دوست داشتم و مینویسم
حالا شاید به درد یکی خورد
ما که از آینده خبر نداریم :)
فیلم ها:
ادوارد دست قیچی (Edward scissorhands) ساخت ۱۹۹۰: یه درام عاشقانه فانتزی که بسی زیباست *.* (یکم غمگین)
راجعبه یه رباته که خیلی شبیه آدماس و فرقش اینه که وقتی دانشمند داشته میساختتش، قبل از اینه بتونه دستاشو کامل کنه مرده و به جای دستاش قیچی گذاشته و حالا این ربات میخواد وارد شهر بشه و با بقیه مردم زنگی کنه
روزهای بهتر (better days) ساخت ۲۰۱۹: یه فیلم درام جنایی عاشقانهس که چینیه (یکم غمگین ولی با پایان خوب)
موضوعش راجعبه خشونت مدرسهای توی مدرسههای چینه و در مورد یه دختره که کنکوریه و تو شرایط سختی قرار داره و سخت تلاش میکنه که موفق بشه
نیمه شب در پاریس (midnight in Paris) ساخت ۲۰۱۱: یه فیلم فانتزی کمدی عاشقانهس بسی جذاب و رویایی *.* (حال خوب کن)
راجعبه یه مرده که نویسندهس و همش فکر میکنه اگه تو فلان دوره تاریخی میتونس زندگی کنه چقدر خوشبخت بوده و یه شب تو پاریس سوار یه ماشین میشه و میره به همون دورهای که دوست داشته *.*
داستان ازدواج (marriage story) ساخت ۲۰۱۹: یه درام شاید عاشقانه لطیف و دقیق (غمگین)
راجعبه به یه زن و شوهره که یه پسربچه دارن و میخوان از هم طلاق بگیرن و ماجراهاشون توی پروسه طلاق رو نشون میده
لئون حرفه ای (Leon: the professional) ساخت 1994: درام و هیجان انگیز و فوق العادههههه با بازی خفنننن ناتالی پورتمن
راجع به یه دختر 12 ساله اس که خانواده اش کشته میشن و میره با یه آدمکش زندگی کنه
سریال ها:
چرنوبیل (Chernobyl) ساخت ۲۰۱۹: یه مینی سریال پنج قسمتی درام تاریخیه (یکم غمگین)
راجعبه وقایع انفجار نیروگاه هستهای چرنوبیله و بسیار زیباس
آلیس در سرزمین مرزی (Alice in Borderland) ساخت ۲۰۲۰: یه سریال تخیلی معماییه که ژاپنی و فقط فصل اولش اومده و ۸ قسمت بوده بنابراین تضمین نمیکنم که بقیهش خوب باشه و براساس یه مانگا ساخته شده (هیجان انگیز)
راجعبه به یه پسریه که باهوشه و یه روز تو توکیو همه آدما و غیب میشن و خودش و دوستاش برای بقا مجبور میشن یه سری بازیهای خطرناک کنن
انیمیشن/ انیمه:
والای (wall-E) ساخت ۲۰۰۸: (غمگین با پایان خوب؟)
یه انیمیشن راجعبه آیندهاس و در مورد یه رباته که کارش فشرده کردن آشغالاس و تک و تنها روی زمین زندگی میکنه تا یه روز که سر و کله یه ربات دیگه پیدا میشه که دنبال گیاه رو زمین میگرده...
افسانه کنشین (runouni kenshin) ساخت ۱۹۹۷: از این کنشین یه دونه انیمه سینمایی هست که اینه یه دونه انیمه سریالی هست که طولانیه و فیلماشم هستن که من هیچکدومو جز این ندیدم (خیلی خیلی غمگین و زیبا)
راجعبه یه پسره که وقتی بچهاس خانوادهشو از دست میده و بعدش شمشیر زنی یاد میگیره و به یه آدم کش تبدیل میشه
مدفن کرمهای شبتاب (grave of the fireflies) ساخت ۱۹۸۸: (خیلی غمگین)
راجعبه یه خواهر برادره که پدر و مادرشونو تو جنگ از دست میدن و سعی میکنن به زندگی ادامه بدن و سختیهای تنهایی زندگی کردنشونو نشون میده
آرکین (Arcane) ساخت ۲۰۲۱: (یکم غمگین و هیجانانگیز)
براساس بازی league of legends ساخته شده و راجع به دوتا خواهره که تو بچگی از هم جدا میشن و بعدا دوباره به هم برخورد میکنن. تا الان فقط فصل اولش که ۹ قسمت بود اومده بنابراین تضمینی برای پایانش وجود نداره ولی همین فصلش فوقالعاده بود.
attack on titan (همچنان درحال ساخت و پخش): هیجان انگیز و غیره
خب واقعا من هنوزم پایانشو دوست ندارم ولی واقعا به نظرم خود روند داستان ارزش تحمل کردن اون پایان رو داره
راجع به یه شهره که تو یه روز کاملا عادی، چندتا غول گنده بهش حمله می کننده و همه چی عوض میشه
سوزومه (suzume) ساخت 2022: فانتری و زیبا *.* (به نظرم خیلی خیلی زیباتر از یورنیم بود)
راجع به یه دختریه که یه روز یه آدم عجیب رو سرراهش می بینه و عاشقش میشه بعد می فهمه آدم خیلی عجیب تر از این حرفاس
دفترچه مرگ (Death note) ساخت 2006: فانتزی و هیجان انگیز و یکم خشن
این و واقعا تو خیلی از جنبه ها به نظرم مشکلاتی داره ولی همچنان ایده اش که تو رو درگیر می کنه برای دیدنش کافیه به نظرم
یه روز یه پسره که نخبه بوده یه دفتر پیدا می کنه که اسم هرکی رو توش بنویسه می میره